Visste du att företag som använder mer än 25 % av sin marknadsföringsbudget till konverteringsoptimering får dubbelt så höga konverteringsgrader?

Även om detta kan innebära en skillnad i vinst på flera miljoner kronor för många europeiska företag så är det idag få som prioriterar tester och konverteringsoptimering.

Econsultancy skriver följande:

“Satisfaction with conversion rates has been on a downward trend in the last four years. Just over a fifth (22%) of companies surveyed are satisfied with their conversion rates.”


Trots dessa nedslående siffror spenderar företag stora summor på att driva trafik till sina webbplatser, snarare än att ta hand om de besökare som de redan har.

Man kan fråga sig hur klokt det är att fortsätta hälla vatten i en läckande hink? Vore det inte bättre att täta hålen först och säkerställa att dina besökares upplevelse på din webbplats blir så bra som möjligt samtidigt som de gör det som du vill att de ska göra?

Många sajtägare tror att det är omöjligt att uppnå med begränsade resurser men så är det inte.

Conversion Jam, Sveriges största konferens om konverteringsoptimering, lär sig svenska e-handlare och sajtägare hur de med enkla medel kan förbättra sin konverteringsgrad.

Konferensens arrangör, John Ekman, har arbetat med konverteringsoptimering sedan 1996 och räknas som Sveriges ledande expert inom området.

Han är grundare och vd för företaget Conversionista som har hjälpt över 200 svenska företag att höja sin konverteringsgrad.

I år kommer Conversion Jam #3 att gå av stapeln den 10 september på Mariott Courtyard i Stockholm. Besökarna kommer inte bara att få chansen att lyssna på ett flertal av världens ledande experter inom konvertering och optimering.

De kommer också att kunna mingla med över 400 andra svenska konverteringsfantaster.

Kommentera eller dela artikeln:

 





Gör som 1681 prenumeranter