Lär dig mer om dina besökare genom att samla in feedback. Här är 5 bra verktyg som jag rekommenderar att du ser över.

1. Qualaroo

Qualaroo är en komplett feedback-lösning för webbsidor, som hjälper dig att få insyn i kundernas åsikter om sitt besök på din sida. Programmet samlar in kundgenererad feedback som i sin tur kan hjälpa dig med att förbättra din webbsida.

Qualaroo erbjuder två produkter: Quaraloo Insights, som erbjuder detaljerad, kundgenererad data som samlas in via undersökningar på din hemsida, samt Quaraloo Convert, som är nästa steg. När du väl har fått in feedback, kan du samla in ännu mer sådan i realtid, då programmet driver besökare mot bl a frågeformulär, målsidor och livechatt.

Avgiften för denna tjänst börjar från 49 USD i månaden. Det är ett bra verktyg för att, utöver att bara samla feedback, kunna agera utefter kundernas intryck av din webbsida.

De främsta fördelarna med Quaraloo är:

  • Feedback genom korta, välgjorda undersökningar direkt på din hemsida.
  • Agerar utefter den insamlade feedbacken, via Quaraloo Convert.

bizsnack_rzs

[button color=white link=https://qualaroo.com] Besök Qualroo [/button]

 

2. SurveyMonkey

Survey Monkey är ett fantastiskt verktyg för att skapa undersökningar för alla sorters ämnen du kan tänkas behöva feedback om. Det är ett professionellt verktyg med olika funktioner som ger stora fördelar när det gäller att samla in feedback.

Några av dessa funktioner är:

  • Specialanpassad branding: du kan anpassa undersökningarna så att de passar ditt varumärke – det går att lägga in just ditt företags logga, färger och teckensnitt!
  • Avancerade funktioner såsom A/B-tester, interaktiva frågor och validering av svar.
  • Välj din publik: du kan rikta dina undersökningar mot en viss typ av besökare, och använda dem som är beredda att svara på dina undersökningar.
  • Diagram och statistik som uppdateras i realtid.

Surveymonkey

Man använder oftast Survey Monkey till att skapa längre undersökningar, när man tar sig tid att marknadsföra, samla in data, och analysera svaren i omfattande rapporter. Det är det perfekta verktyget för sådan aktivitet.

Survey Monkey finns både i en enklare gratisversion och mer utförliga betalversioner.

[button color=white link=https://surveymonkey.com] Besök Surveymonkey [/button]

 

3. Feedbackify

Feedbackify är ett verktyg som erbjuder ett enkelt och användbart sätt att samla feedback från besökare på din webbsida. Det tar inte upp speciellt stor plats på sidan, och är enkelt för besökaren att upptäcka.

feedbackify

När man klickar på det öppnas ett feedbackformulär i ett pop-up-fönster. Vanligtvis består detta formulär av tre frågor av hög relevans för din verksamhet/produkt/webbsida.

feedbackify2

De största fördelarna med att använda detta verktyg är att du direkt får reda på eventuella problem din webbsida kan tänkas ha, och du kan få nya idéer och förbättra kundupplevelsen genom att ständigt lyssna på vad dina besökare tycker.

Det är extremt lätt att lägga upp formuläret på webbsidan, och anpassa frågor och färg. Du får allt detta för ett fast månadspris och behöver inte fundera på olika prissättningar – allt är enkelt och smidigt. Testa!

[button color=white link=https://feedbackify.com] Besök Feedbackify [/button]

 

4. Ideascale

Ideascale erbjuder en möjlighet att skapa en plattform som du kan använda till din verksamhet för att generera idéer från dina kunder och/eller hålla omröstningar om vilken idé som är bäst, bl a via diverse sociala nätverk. På detta sätt kan du få fram vettiga och populära förslag på förbättring, direkt från dina kunder och besökare.

Att samla ihop och hantera all feedback och alla kundkonversationer från alla sociala nätverk kan dock vara tidskrävande. Ideascale erbjuder en mängd lösningar, t ex går det att integrera feedback och idéskapande på alla dina olika sociala nätverk.

När du har kommit igång och valt vilka plattformar du ska använda, måste du först och främst inkomma med en idé. Du kan skapa idéer själv eller låta dina besökare göra jobbet. På så sätt kan få input till frågor du inte visste att du behövde ställa.

Systemet är enkelt och lätt att hantera:

ideascale

När en idé är inrapporterad kan kunder och besökare rösta på vad de tycker om den.

ideascale2

Det är sedan lätt att se vilka idéer som är mest populära:

ideascale3

Ideascale finns i både gratis- och betalversion. På deras hemsida kan du välja vad som passar dig och dina behov bäst. Det går såklart även att börja med gratisversionen och uppgradera senare om det skulle behövas.

[button color=white link=https://ideascale.com] Besök Ideascale [/button]

 

5. Customer Sure

Customer Sure är ytterligare ett verktyg man kan använda för att samla feedback – och hela processen är lätt och intuitiv. Du skapar först en undersökning, sedan mailar du den till dina kunder, och till sist samlas alla svar i ett lätthanterligt gränssnitt som genast ger dig indikationer på om något behöver ändras.

customer sure

Customer Sure är ett enkelt verktyg, utan några särdrag som kan komplicera processen. Du väljer själv om din feedback ska hållas privat eller göras offentlig, och alla formulär är lätta att hantera och förstå.

Förutom att maila undersökningar till dina kunder, kan du även placera undersökningar på din webbsida. En fördel med detta verktyg är att det märks att du lyssnar på dina kunder, vilket i sig gör dem nöjdare.

[button color=white link=https://customersure.com] Customer Sure [/button]

Kommentera eller dela artikeln: